Kirándulás Lappföldre

2009.02.08. 12:51

Tegnapi nap ismét tettünk egy kis kirándulást.Még az ősszel a fülünkbe jutott, hogy a svéd lappföld "fővárosában" Jokkmokkban minden évben tartanak egy egész hetes vásárt, különböző programokkal egybekötve, fesztiválszerűen.Hát ezt nekünk látni kell, így hát
felkerekedtünk.Láttam, hogy mínusz 20 fok van, de csak szimplán öltöztem föl, mondván majd ha megérkezünk, a kocsinál tovább öltözöm.Mert hogy nem jó túlöltözötten autózni.
Kb 2 óra utazás után megérkeztünk, a parkolóban nagyon durván csapott meg a hideg.Kb 2 perc után elhalt az ujjam, kínkeservvel fűztem be a bakancs fűzőjét, de nagy nehezen elindultunk.Rögtön az első épületbe beviharzottunk kissé kiengedni.Hát persze, hogy egy
ékszer-galéria volt...Miután kissé felengedtem, és lefeszegettem Katámat az
üvegszekrényekről, úgy gondoltuk, elindulunk.Kb olyan 5 perc után fájt az orrom a hidegtől, de azt már kibírtam.A vásárban nagyon sok féle dolgot árultak, jó néhányról nem is tudtuk, hogy mi, illetve mire jó.Tudtunk szerezni már korábban programfüzetet, abból
néztem ki, hogy lesz egy fotó(?)bemutató az északi fényről angolul, azt nem akartam kihagyni.Illetve van egy lapp kiállítás a helyi múzeumban.Ez a kettő volt tervbe véve, aztán még mellé ami sikerül.Mondanom se kell, hogy a bemutatót nem találtuk meg, azt hittük, hogy ott lesz az is a múzeumban.És az is igaz, hogy időben is kicsit elcsúsztunk, de a felére odaértünk volna.Úgyhogy magam fogok majd szép sarki fény-fotókat csinálni...A múzeumot sikerült megnézni, nagyon szépek voltak a kiállított népviseletek, makettek,
faragások.Nagyon sok kitömött állat volt élőkép-szerűen fali képes környezetbe téve.Kicsit később sikerült beülni a múzeum kajáldájába.Elég tömegnyomor volt alig lehetett asztalt foglalni.Az éttermesek valszeg ezt az egy hetet várják egész évben...Nagy meglepetésre volt gulyás az étlapon, hát kértünk azt.A 80-as évekbeli cseszlovák "gulyáslevesek" után nem sok jóra számítottam, de egész ehető volt.Kissé savanyúra volt csinálva, meg tejföl volt hozzá, csak egy kis powerpityu hiányzott...A múzeum után egész jól bírtuk a hideget, ugyhogy még átballagtunk egy másik helyre, ahol kézi készítésű áruk voltak, amolyan mesterségek ünnepe módjára.Voltak borzasztó hosszú , egyedi készítésű sílécek(kb 4 méteresek) meg mindenféle csecsebecse, ajándékok, faragások, ruházat, csont és szarvnyelű eszközök.Elég jól elfáradtunk mire a parkolóba visszatértünk. A várost elhagyván megálltunk egy parkolóban, ahol ki van téve, hogy itt szeli át az utat az északi sarkkör.Volt kitéve tábla mindenféle okossággal tele, de a kocsitól nem látszott, fényképező zoomja meg nem fogta be olvashatóan.Pedig azért vettem ilyen gépet, hogy ne kelljen annyit gyalogolni... :-) Gondoltam átmászok a szalagkorláton, de amint leléptem, elsüllyedtem olyan jó derékig.Mert hogy kb 1 méteres hó volt, csak hát ki látta...Azért egy-két kép sikerült, aztán meg úgy is járunk még erre.Szép nyugodtan hazacirkáltunk,kb 2 óra alatt, szinte forgalom mentesen.Ezért (is) jó élni itt fent a Kenyában...
 

A programfüzetben voltak még lehetőségek, néhány ár tájékoztatásul:
-3 órás Kutyaszános túra személyenként 1200 sek/fő
-motorosszán 30 percre 350 sek/fő
-helikopteres repülés 300 sek/fő
-parkolás 20 sek/autó/nap
-1 tál étel 100-200 sek/tál

A kaja csak 2x annyi volt mint egy 7köznapi helyen, de azon nem lepődöm meg.A kutyaszános túra ára kissé eltúlzott szerintem, tekintve hogy egy 4 fős család (ami itt elég kis létszámú) elkölt majd 5000 koronát, amiből már el lehet repülni tahiföldre is (nem
a magyarra, hanem rendesen távolkeletre) vagy Tenerifére...
Másfelől meg egy motorosszánt lehet már kapni 8-10000 koronáért, igaz messze nem újat, de ha el tud adni csak 20 óra üzemidőt, már kitermelte az árát.Azt nem tudom persze, hogy mennyire volt kereslet, meg nyilván van rezsiköltség is, de így első hallásra jó biznisznek tűnik.Remélem azért a motoroszánt ki tudom próbálni még idén... :-)

Néhány link a végére:

a város holnapja

a fesztivál honlapja

a múzeum oldala

iglu falu

Általában van angol vagy német tartalom is.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszakonelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr62929928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

musseln 2011.11.03. 14:26:34

Szia! Így ismeretlenül, tudnál nekem abban segíteni, hogy Lulea eléggé északon van, hogy jnuár végén vagy februárban valamikor láthassunk Sarki fényt? Vagy javasolt még északabbra menni? Előre is köszi!
Enikő

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.11.04. 01:39:05

Szia.Hahaa, én két év alatt egyszer láttam egy nyúlfarknyi fényt.Meg egyszer volt, amiről tudok, de akkor nem voltunk a városban.De hát ez nem jelent semmit.Ha biztosra akartok menni, akkor javaslom Abisko-t (Kiruna és a norvég határ közt) illetve Tromső és környékét.Ez utóbbi helyen kb kétnaponta lehet fény, az ottaniak valszeg már unják is... :D
süti beállítások módosítása