Kora reggel elhagyva Malmö városát hamarosan az Oresund-hídon találtam magam.Ez a híd köti össze Malmöt-Koppenhágával.Gyakorlatilag egy 2x2 sávos autópálya az egész, az aszfalt szintje alá épített vasúti forgalommal.Nagyon érdekesen van megoldva, az építmény félig híd, félig alagút.Egy mesterséges szigeten megy be a föld alá.

A hídpénz - mert hogy nincs sajnos ingyen - kifizetése után várt rám a dán főváros- gondoltam én.A neten sok szép fotót látván kaptam kedvet, hogy kissé körülnézzek.Viszonylag könnyen meg is találtam a helyet, ahol parkolni terveztem.Igen ám, csakhogy nem gondolkoztam előre: a dán parkolóóra svéd aprót nem fogad el, eurót elfogadott volna, de az nem volt tallérban nálam, a bankkártyám meg mivel nem nemzetközi, így ez sem játszhatott.Ráadásul az automata úgyse ad ki aprót, bár egy kisebb címletet már be tudtam volna váltani egy boltban.Most mi legyen? Ha elmegyek kunyerálni, váltót keresni, rögtön ráverik a büntetést, az hótziher.Engem az összes ilyen hülye megtalál.Akárhogy vakaróztam, nem tudtam megoldani a helyzetet.Tettem néhány kört a kocsival, de sehol nem láttam semmi megoldást.Legalább lehetett volna egy bankfiókot, vagy fali nyerőgépet találni, de nem sikerült.Úgyhogy anyázkodva, útálkozva bevágtam magam a kocsiba és padlógáz.Már amennyire a délelőtti csúcsban ezt el lehet képzelni.Egy két helyen azért lőttem pár fotót, meg úgy csípőböl a kocsiból is néhányat.Eléggé idegesítő a hülye retro világítási rendszerük, mindenhová belógnak a tartókábelek, nem lehet egy tisztességes képet csinálni.Persze vannak már képszerkesztő programok, meg lehet oldani mindent, de akkor is.(Összeügyeskedtem egy képet a kábelek lefotosoppolásával*, nem túl szép, de nézzék el nekem, hisz ez az első ilyen munkám)

 

Pedig nagyon szép, tornyos épületeik vannak, majd minden sarkon van valami érdekes palota.És az a rengeteg bringás, döbbenetes tömegek verődtek össze egy-egy piros lámpánál.A nagyobb tömegközlekedési megállóknál nem túlzok, százasával álltak a kerók.Ilyet még nem láttam.Loptam is a netről képeket, mert nekem nem sikerült, hiszen a vezetésre, tájékozódásra is figyelni kellett.Nagyon vissza kell még ide jönni és lehetőleg bringával végigjárni mindent.De kicsi gyerekkel sokkal nehezebb lesz, mint most lett volna.Nagyon bánkódtam a dolgon.

 

Elhagyván  a várost szépséges habcsók felhők alatt továbbautózva, túljutván a Faro-i hídon
is, lassan elérkeztem a szárazföld széléhez.Úgy gondoltam, megnézem a legkisebb dán-német kompot, ez a legrövidebb és legsűrűbb járat a két ország között.Viszont sajnos a legkevésbé esik útba nekem Magyarország felé.De sebaj, egyszer meg kell tapasztalni, ráadásul akkor még München felé akartam továbbmenni, oda meg végül is irányban van.Szinte semmi várakozás után kb 1 óra alatt a németeknél voltam.Ekkor már erős délután volt, elég jó fáradt is voltam, hiszen előző este indultam, alvás nélkül Stockholm mellől.De azért megnéztem a belvárost, tettem egy jó kétórás gyalogtúrát.Fantasztikus csúcsos-tornyos épületek, gazdagon díszített házoromzatok, igazi Hanza-jellegű lépcsős tetőélek látványa után, közel a központhoz találtam egy remek hotelt, ahol a szobában némi vacsora után senki ringatására nem volt szükségem.

 

Reggel frissen kipihenve, ébredés után megharaptam némi élelmet majd még továbbindulás előtt végigcsorgattam a nyálam a helyi szomszédos Porsche kereskedésben.A gyönyörű vasak után haladnom kellett, öreg délőtt volt már addigra.Közben előző este sajnos el kellett vetnem a müncheni és környéki látnivalókat (BMW-múzeum és némi alpesi hegycsúcsok), lévén hogy vastag esőket jósoltak, illetve annyira délután, vagy este értem volna oda, hogy nem láttam értelmét erőltetni.Másnap meg még egy napot rászánni már sok lett volna.Így hát nincs más hátra,mint előre, hajrá, gyerünk Pest felé.Regensburgnál terveztem kicsit várost nézni meg aludni, az előző esti hotellánc tagjánál.Viszont friss voltam és üde még este 7-8 körül is, ezért továbbmenve egészen jó állapotban megérkeztem hajnalban Budapestre.

 

Ezt az útvonalat sikerült megtennem a két nap alatt.Kicsit messze van az ideális egyenestől, de azon az úton csak a repülők tudnak gazdaságosan menni.Lengyelektől kompozni toronyiránt több száz kilométert kb. duplázná a teljes útiköltséget, és jó eséllyel időben is kétszerese lenne.Szokták kérdezni, hogy miért nem a Rostock-Berlin-Drezda-Praha-Brno-Pozsony utat használom, ami a legrövidebb és leggyorsabb lenne.Erre az a válasz, hogy rettenetes a Brno-Prága rész táblás burkolata, illetve cseszlovák-fóbiám van(sicc), kb 8-9 éve megfogadtam, hogy sose teszem a lábam be az országukba többet.Röviden annyi, hogy a nyolcvanas években végig arrafelé nyaraltunk (Magas-Alacsony-Tátra, tavak, folyók, felvidéki várak, kastélyok), mert olcsóbb volt mint a Balaton.Szóval rengeteg pénzt hagytunk náluk, de majd minden évben volt valami atrocitás, bunkóskodás.Legutóbb is halálra büntettek minket, (akkor már Katámmal voltunk), rendőr, parkolóőr, természetőr meg az öreg isten tudja még ki.Pedig teljesn normális jámbor turisták voltunk.Plusz még az utóbbi évekbeli nyelvtörvényük, magyarellenességük együtt betöltötte a poharat nálam.Akkor lássam ezt a nyavajás bandát, amikor a hátam közepét!És igyexem is betartani ezt a fogadalmat.Illetve csak 150-200 km plusz és sokkal kulturáltabban utazik az ember a németeknél-osztrákoknál.Szóval itthon voltam nagy nehezen, kicsit bánkódva az elszalasztott látnivalók miatt, de azért örömmel teli vártam a hosszú szabadságot.

Összesített mappa a fotókról itt. Folyt köv.

 

*= a nem számítógép-függő olvasóknak: fotósoppolás= retusálás, képmódosítás, a legnépszerűbb program nevéből szlengesítve

A bejegyzés trackback címe:

https://eszakonelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr813194491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.04.22. 07:54:04

Regensburg nagyszeru hely, imadtam a kompaktsagat es megis minden foldi joval valo felszereletseget :)

Nezem, h majdnem uppsalabol indultal. Tudod ha uppsala, akkor csak egy dolog ugrik be! Uppsala run-ghost rider :)) az az orult csoka mi penzt kaszalt a videoival te jo eg...

Hogy birsz ennyit menni? En a bp-stmoritz 900kmjetol is kileszultem hatugyileg...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.25. 00:23:50

Haha, üdv itt. :-)
Ja, láttam egy ilyen motoros videót.

A Volvo elég jó kényelmes, plusz akkor a Zasszony, meg a kölök repülővel mentek, így én mehettem a magam ritmusában.De egyre kevésbé erőltetem már.Meg a németeknél is egyre sz@rabb a közlekedés, vagy állandó kamionverseny van, vagy permanens dugó a túrások miatt.Éjszaka lehet haladni, de akkor meg a másnap semmire se jó.Valszeg átszokunk a repülőre.Csak akkor meg otthon nincs kocsi, illetve csak kölcsönbe, vagy bérelve.A bérautó meg majdnem annyi egy hétre, mintha megvennénk... :-(

2014.04.25. 00:32:43

svajciak imadjak a volvo-t, legalabbis lent. A hegyen csak subaru johet szoba...
Ennyire legendas cucc? :D

A wizzairnel olcson lehet berelni, 2-3 hetre is olcso am. Nemtom mivel szoktatok repulni, de koppenhagabol a haverom wizzairrel jon es ocso. CPH-Stockholm meg nem tavolsag :)

Egyebkent en is repuloparti vagyok. Kenyelem uberalles.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.04.25. 01:28:47

@zseketto: Nem a repülő az nem olyan vészes, inkább az autóbérlés.A legolcsóbb cégnél szoktunk, amit a neten találtam, olyan 350-400 usd egy G-Astra egy hétre.Vagy F-Astra 210 usd.Ez utóbbit meg lehetne venni is ennyiért...Azért is náluk bérlünk, mert nem kell kaució, az nemkem nagyon unszimpatikus dolog, hogy egy vadidegen cég lefoglal pénzt a számlánkon.Meg a nagy lóf@szt...
süti beállítások módosítása