Februári mindenes

2012.03.05. 23:02

Itt vagyok már, elnézést hogy ilyen sok idő kimaradt...Kicsikét döglődtem a napokban, rámragadt valami nyavajás fertőzés, de most már jobban vagyok.Sajnos Orsi baba is elkapta, nem is tudjuk vinni óvodába, pedig most volt a beszoktató hét.Remélem nem zavarja majd meg nagyon...

 
Szóval, álljon itt egy kis összefoglaló a február hónapról.
 
Szánkópróba
 
Január vége felé ide is megérkezett a tél (kissé röhejes hogy odahaza valszeg keményebb volt).Így kipróbálhattuk Orsi új szánkóját.A tesztvezetés megvolt még idebent a lakásban az ünnep után, alig tudtuk levakarni öt róla.Kapott még szép új "sí"overallt is, büszkén feszített és grimaszolt benne.
 
Óvoda
 
Február elején megkaptuk az értesítést, hogy a hónap végén az utolsó 7en vihetjük a gyereket az oviba.Szerencsére pot oda sorolták be, ahova szerettük volna.(Itt nincs olyan, hogy oda adom be, ahová akarom, mondjuk egy jobb óvodába, és vállalom akár az esetleges többletköltséget is.Csak a lakóhelyileg illetékes helyekre lehet beíratni.)Az első nap csak egy órát voltunk, a másodikon kettőt, de már az óvónéni foglalkozott vele.A negyedik napon szinte élesben ment már a dolog, nem maradtuk mellette, még csak másik szobában sem, ha netán baj lenne.A hét péntekén meg alig akart hazajönni... :D Meglátta az anyját, puszi, majd indult vissza játszani.
Érdekes módszert alkalmaznak, vannak különböző csoportok, de benne a kölkek életkora teljesen vegyes, 2-6 év között.
Orsi a legfiatalabb, legalább is a falon lógó születésnapos tabló alapján.
Amint jobban lesz csórikám, visszük ismét, most 7vg-n 38-40 fokos láza volt...
Készült néhány kép is, már korábban kiraktam a baba-mappába.
 
Torekallberget
 
Jártunk kicsit kirándulni is, egyrészről itt a közelben lévő dombtetőn van egy olyan tanösvén-skanzen-állatkert féle, főleg gyerekeknek.Voltunk már nyár végén is, de akkor már zárva volt az állatos rész.Most megnéztük a jószágokat is, Orsi-baba persze szánkóval jött, mert nehogy már ne...Nagyon szép idő volt, kint volt mindenféle háziállat, alig tudtuk a lányt elrángatni helyenként.Az épületekbe nem mentünk be, pedig biztos van belül is sok érdekesség.De lehet menni még oda, legalább lesz indok.Vannak műhelyfélék, meg pékbolt is, és asszem mintha nyáron napközis táborként is funkcionálna a hely.
 
Vadászat a kastélyparkban
 
Illetve eljutottam a Tulgrann-kastélyhoz is, ide már csak egymagam, mert elég jó hideg volt, a csajok nem jöttek.Sajnos én is szokás szerint jó későn érkeztem, megint csak szürkületbe hajlóan.Azért sétáltam kicsit, körbejártam az épületet, meg a vízparti részt.Ez az épület is az uralkodói család tulajdona, nyári kastélynak használták korábban.A partja egy alaposan benyúló öböl legvégén van, de innen már ki lehet hajózni a nemzetközi vizekre is.A jégre papírkutya voltam kimenni, túl peches ember vagyok én ahhoz, megénekelték ez már régen is...Pedig lehetett volna néhány képet lőni.Na de majd talán nyáron, úgyis akkor adja ki igazán.Van  japán és angol kert is meg egy Orangeriet nevű, talán narancsliget (?).Télen nincs nyitva, de nyáron van idegenvezetés, be is fogunk majd menni.
Igencsak estébe hajlott már a nap, mikor a kocsi kormányrúdját hazafelé irányba állítottam.Valami belső érzés hatására csak éppen csordogálva, lámpát lekapcsolva (na jó, akis fény világított, azt nem lehet csak motorlekapcsolással elzárni) gurulgattam.Meg is lett az eredmény, épp csak elhagytam a kastélykertet, mikor átugrott az úton egy majd még egy, majd megint, összesen vagy 6-7 szarvas!Hoppá, fényképező előránt, csőre tölt, gyerünk utánuk.Egy kis útelágazódáshoz érkeztem, ami visszament az kastélyi uradalom felé.Szépen követtem őket, nem akartam megijeszteni.Aztán bedobiztak a vadak egy kerítésen keresztül valami privát területre, de volt ott a telekkel párhuzamosan egy út, viszont behajtani tilos volt az elején.Hát mondom magamban le van ejtve, én bizony bemegyek.A szarvasok korábbi vigyora az arcukra fagyott - Afrancba, ez csak jön utánunk. :) Nem sokat gurultam, mire elérkeztem egy kikötő-szerű helyre.De a szarvasoknak is véget ért a zárt terület.Na azt a kétségbe-esést látni kellett volna.Viszont mivel nem léptem fel fenyegetőleg, szépen ismét kerítést mászva sorban megpattantak a területről, szerencsémre mindegyiknek pont előttem kellett áthaladnia.Készültek képek is, sajnos a sötétség miatt, még az egekbe tolt ISO mellett is több másodperces záridők keletkeztek, így mindegyik bemozdult.Bár végül is rá lehet fogni, hogy direkt ilyen a képek stílusa, úgyhogy ezt is teszem... :D Olyan rénszarvas-formájú, méretű élőlények voltak, de semmiképp sem azok; olyanok csak fent Lappföldön vannak.Talán a dámvad lehetne a megfelelő besorolás, de annak meg szerintem kicsi.Persze, ki tudja, lehet hogy még csak gyerekek, kamaszok voltak ezek...bár a kanoknak csodás, kifejlett agancsuk volt.Ebből is látszik, hogy nem vagyok egy Brehm-állathatározó, még kicsit sem... Még odafelé a bekötőúton elibém akadt egy ró is (nem becézem én ezeket...), itt bár világos volt még valamennyire, de sajnos messze volt, csak nagyon kicsiben látszik.Illetve már hazafelé tartottamban az út mellett egy erdős rész szélén szintén találkoztam szarvasokkal.Ahogy megálltam fotózni, betakarodtak a fák közé.Nagy bátor banda, nemhiába. Nahát, ez volt az én vadászatom, de megnyugtatok mindenkit, garantáltan semmilyen állat nem sérült meg. Most olvasom, hogy van még az országban a szarvasokon kívül medve, farkas, rozsoma (ide meg a többesszám a fölösleges) és hiúz is.Na majd legközelebb olyat is "lövök" a tás meg a liba mellé... :-)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszakonelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr804291657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bartush 2012.03.07. 19:12:27

Söderen láttam "mini állatkertet", 2 bari meg 2 kecske volt benne. Mondjuk nyáron egészen büdösek voltak, viszont a kisgyerekek szerették. Ha minden jól megy, nyáron meglátogatom őket. :-) A kislány szépen nő.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.08. 02:11:48

Ó, hát annál több van még a Drottningholm-kastély kertjében is... :D Nyáron meg valszeg jobban izzadnak, azért szagosabbak...
Melyik kislány, a miénk, vagy a tiétek?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.11. 01:23:55

Áhám, nálatok is lány lett, az igen.
Az utóbbi pár évben, baráti ismerősi körben mindenhol lányok születnek.Úgy látszik most ennek van szezonja... :D

Bartush 2012.03.11. 21:35:59

Most már csak drukkolni kell, hogy a nyáron megcsodálhassa Stockholmot is.
Egyébként Söder déli részén van vmi hétvégi ház sor kiskertekkel. Nem sokat tudtam meg róla. Legutoljára még egy nyulat is láttam (bár azzal Stockholm más részén is összefutottam már) meg egy macskát egérrel a szájában...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.12. 01:35:33

Nyaralós rész van sok helyen, főleg a szigeteken, vízpartokon.Nyúl is van sok, felénk is; macskát nem igen látok, valszeg lakásban tartják, ahogy a kutyákat is.Egy régebbi lakásunk szomszédjában volt 2 nagytestű husky, meg kicsi gyerekek egy szűk lakásban a másodikon.Nem normálisak, komolyan.Még a kertes részeken sincs kint kutya, valszeg a kerítések hiánya miatt.Ha meg kikötnék, akkor valszeg feljelenti a szomszéd...Nem egyszerű.Ezért kell guppikat tartani... :D

Bartush 2012.03.12. 08:15:07

@geegee: A Hägerstensäsen környékén laktunk, a kertes házas részen sok a macsek. Nagyok, kövérek és nagy bundájuk van. Meglepően barátságosak voltak, mindig odajöttek. Menjetek arra, ha macskahiányotok van. :-)

fiske 2012.03.12. 09:31:01

Sziasztok,üdvözlök mindenkit!Most regisztráltam ide,új vagyok még.6 éve dolgozom Svédországban,Kirunában élő magyarokat keresek.Tudna segíteni valaki? Köszönet!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.13. 02:29:58

@Bartush: Na, megkeresem a térképen.Vastag macska bejövős, a prémje jó kesztyűnek, a combja meg pörköltnek... :-)
Neeem, dehogy bántanám, sose tennék olyat.
Amúgy sokáig laktatok Stokiban?Sokat jártok vissza?

Bartush 2012.03.15. 18:52:46

@geegee: én prémgallérnak csináltatnám meg...

Csak egy rövid ideig éltünk ott. Férjem munkájától függ, hogy megyünk-e vagy sem. Remélem, megyünk :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.16. 01:14:56

Aham.Szóval mégiscsak nő vagy... :D Az elején valamiért fószernek gondoltalak, de aztán az emilcímből megvilágosodtam...

Indiszkréció ON: A férjed az egészségügyben dolgozik?Mert akkor jó eséllyel jöhettek... :-))) Indiszkréció OFF.(Értem ezalatt, hogy az ilyen szakmákba nagyon keresik a munkavállalókat, könnyű jó állást szerezni.)Hosszabb távra terveznétek, mondjuk évekre?Bár olyanról is hallottam, aki pl 7vg-re jön csak ki, ügyeletbe.Csak akkor mondd, ha publikus.

Bartush 2012.03.16. 14:42:27

@geegee: Érdekes, sokan gondolják a neten, hogy férfi vagyok, jó ez így :-)

Nem, nem egészségügy. Vannak még kapós területek. a hétvégi ügyeletről nem is hallottam még, érdekes.

Részemről örökre terveznék, csak ugye nem csak rajtam múlik.
süti beállítások módosítása