Elmaradt poszt

2013.08.15. 03:55

Nahát-nahát, megint jó sok idő telt el.Istenigazából egyáltalán nem így akartam.Be volt tervezve egy poszt a nyárelőről, a május-júniusi dolgokról.Hogy például voltuk egy kicsit odahaza repülővel.Aztán meg június közepén megint volt midsommar. Akartam kicsit írni róla, hogy hogyan éltük meg.Persze idén is, mint mindig, elfelejtettük, hogy az első nap vannak az igazán jó programok.Mármint, hogy az elődélután napján, pénteken.Ami
itt errefelé már munkaszüneti nap, ennek nem is tudunk eléggé örülni.Mert hogy fent Lulujóban nem volt az.Valszeg eltérőek a szokások, vagy az ünnep fontossága.Az mindenképpen érdekes, hogy egy ilyen dolgot ennyire eltérően kezelnek az ország két végében...

DSC2376

Lett egy ilyen hídunk a közelben, de nem tartott sokáig...

Azért találtunk bent a Skansenben a szombati napon is némi programlehetőséget. Volt júniusfa-állítás,koszorúkészítés, körtáncolás, kirakodóvásár.De most már erről nem fogok írni, mert idejétmúlttá vált.Majd jövőre.Tettem azért ki erről képeket, azt is csak azért tudtam, mert elindítja az ember, és kész, nem kell vele molyolni.

DSC2451

DSC2433

A posztírás is be volt tervezeve, de minden nap valami más elvitte az időt.Mert hogy már június végén-július elején erősen készülünk a hazaútra.Megint kocsival.Bár puffogtam eleget tavaly, de papírkutyák voltunk, ismét nekiveselkedtünk.Amitől legjobban féltem a német részeken, a rohadék kamionversenyek (a 89,7-km/h-val közlekedő előzi a 89,5-tel haladót, fél órákon keresztül; 10 kilométerenként egy-egy ilyen esemény) amik csodák-csodájára nem voltak valamiért (van kamionstop a németeknél is újabban? eddig nem volt...) ; ellenben akadt némi útfeltúrás, szembesávba terelés.Olyan 50 km-enként 5 km hosszan.A fejem szét akart már robbanni az anyázkodástól.Az meg azért jött belőlem folyamatosan, mert hogy a lezárt szakaszokon gépek, ember, anyag sehol se volt, még egy lapátnyi sódert se láttunk.Hogy dögöljön meg az, aki így halálba szívatja fél Európát, meg még a saját nemzetének utazóit is.Helyenként 4 sávban álltunk fél órákat.Az istenverte német részeken átvergődve megálltunk Ausztriában egy hétre pihenni, nyaralni, hegyeket látni.

kaisergeb_k.jpg

Csodálatos helyeken jártunk, de megtudtuk azt is, hogy vannak Ausztriában is tetű, szemét szállásadó cégek.Ráadásul az általunk kifogott helyen egy család üzemelteti a saját panziójukat inmár vagy 80-100 éve .(Rögtön felmerül a kérdés, hogy akkor milyen lehet az, aki csak 15 éve csinálja...?)Már az első este, megérkezéskor kiderült, hogy a szabályosan, előreutalással lefoglalt szobánkat kiadták másnak.Na, itt kellett volna sarkon fordulni...Csak hát kb. mehettünk volna a híd alá, mert minden szálláshely tele van már ilyenkor.A felajánlott csereszobának katasztrofálisak voltak az ágyai, inkább a földön aludtam.Plusz ugye egy csomó felesleges cipekedés befelé-kifelé-fölfelé.A felajánlott engedményből a távozáskor semmi se valósult meg, szinte még drágább is lett a végösszeg.Jó mi?.Plusz amit adtak végleges árajánlatot a foglalás előtt (amiben megegyeztünk, hogy mindent fog már tartalmazni) sem tartották be, mert hogy a helyi szokások másként értelmezik a dolgokat.Semmi baj nem lett volna, ha ezt az elején, foglalás előtt a számba rágják.De ezek elvárták, hogy a vendég alapból ismerje az ottani viszonyokat.Hát, anyád, gondoltam magamban, én ezt úgy nevezem, hogy se99et csináltak a szájukból.Kb 80-100 eurón vitatkoztunk, de a végén rájukhagytuk, kifizettük, mondván költség temetésre, cégfelszámolásra.

Persze lehet mondani, hogy mit "filléreskedünk" ennyi lóvén.Csak hát én Magyarországról jövök, ahol ennyi pénzért egy hétig dolgoznak.Szóval marhára felhúztam magam rajtuk.De vannak még hotelértékelős honlapok, ahol biztos fogok nekik egy kicsit keresztbe tenni; meg lesz majd a "jutalmuk".Ausztriában is akartam posztot írni, de olyan pocsék volt a szállás internetje, hogy ki kellett tapasztalni, a földszinten a társalgónak melyik sarkába tudok összelapátolni egy kis térerő-kupacot, hogy beledughassam a notebookot...Szóval az sem ment

.glockner_k.jpg

A Dolomitokat elhagyva Magyarországon töltötük az idő nagy részét.Sajnos, Váradra idén se tudtunk eljutni, amiért megint csak elnézést kérünk az ottaniaktól.A Balaton is gyakorlatilag kimaradt, 1 éjszakára tudtunk lejutni.Alig tudtam a vízből kimászni, mikor elérkezett az indulás ideje.Azért sikerült csobbanni máshol még.Persze jól megkaptuk a 42 fokot az otthon eltöltött időben, meg is fogadtuk, hogy soha többet még egyszer
nyáron nem megyünk haza.És valszeg a nyaralást és a hazalátogatást is inkább különválasztjuk.


Most 7vg-n szerencsésen visszaértünk Svédországba, az éjszakai érkezéskor kellemes 14 fok fogadott.Hogy én hogy tudtam ennek örülni...Azt hittem, talán kicsit fázni is sikerül majd, de nem jött össze, még rövidgatyában, ujjatlan pólóban sem.Hiába, no, ez a klíma való nekem.Az itteni vizeket nem próbáltuk még, de esélyes, hogy hideg lesz már hozzá, egész 7en 20 fok körül volt, van.De én még valszeg belemászok valamelyik tóba, csak Orsit nem tudom, hogy akadályozzuk majd meg... :D Mert hogy sikerült a nevelés, vízfüggő lett, úgy gázolt bele a strandokon a vízbe, hogy félméteres hullámok indultak oldalirányban.Így a jó, ez volt a cél. :-)

Nem mondom, hogy pocsék volt ez a nyár számunkra, de mindenképpen okosabban fogunk máskor döntéseket hozni.Most már nincs más hátra, mint visszazökkenni a hétköznapokba, csak kicsit keserű a szánk íze.

Ahogy a híradóban is mondják, nemsokára jövünk a részletekkel... :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszakonelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr765461399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KTamas · http://ktamas.com/ 2013.08.15. 10:20:38

Hja, amiota idekoltoztem nekem se okoz gondot meg 15-16 fokba is szandalban jarni nap mint nap :)

Bartush 2013.08.25. 07:48:11

Sajnálom, hogy az osztrák nyaralás így sikerült. Szerintem nem jellemző az ilyen szállás. Esetleg csinálhatnál kis negatív reklámot itt a blogodon nekik.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.26. 00:20:09

@Bartush: Azért az ausztriai tájak kárpótoltak.A szállás és az ellátás nem volt rossz, csak ez a pénz-dolog húzta le a kedvünket.
A saját negatív reklámhoz ez a blog nagyon kevés lenne... :-)
süti beállítások módosítása