Mikor megláttam a hírt, miszerint végre valaki "világsztár" jön erre észak felé; rögtön tudtam, hogy ezt látni kell.Egyébként sem voltunk még ralliversenyen, úgyhogy elhatároztuk, megyünk.
Gondolkoztunk szállásfoglaláson, de aztán letettünk róla, mert szombat délután 5re vége volt futamnak a hivatalos honlap szerint.
A várva várt nap hajnalban 4kor elkezdtünk felkelni, fél 6 körül sikerült is elindulni.Én fél 5 körül szerettem volna, de hát ember tervez, asszony végez...Jó lett volna a rajtot elérni 8 órakor, de nem sikerült, és nem csak a késve indulás miatt, hanem mert egy órával előbbre járnak a finnek.
Az út egész nyugodtan telt,  a meglehetősen jól takarított aszfaltot egyenletes 1-2 cm vastag friss porhó takarta.Kicsit tartottam tőle, hogy rücskösre, gödrösre fagyott jeges hó lesz, mint itt a városunkban; azon nagyon pocsék vezetni.Az ilyen utakra is inkább úthenger kell mintsem hókotró...
Egy kamion borzolta csak az idegeimet, gyakorlatilag átláthatatlan hószmogot húzva maga után, meg még ráadásul jó büdös is volt.És mindezt 60-70 es tempóval, amit nem tudtam elfogadni.De valahogy nagy nehezen sikerült megelőzni.
A finn határon átkelve végre pár kilométer autópálya fogadott, de csak egy sáv volt takarítva, és az 100-as korlátozással.Majd egy letérés után, kiváló minőségű, szinte végig egyenes, majdnem hómentes országút 80-as táblákkal végig.És sajnos muszáj betartani, mert egyfolytában kamerák vannak felszerelve.És ami a legdurvább, hogy büntetés kiszabásakor lekérdezik a delikvens fizetését, és annak egy fix százalékát veszik.Vagyis aki többet keres, az többet is fizet ugyanarra a szabálysértésre.Hát a húha anyjukat...Nem is száguldozik senki, de legalábbis a kameráknál fékeznek, mert hogy azért azok ki vannak táblázva elég jól.De akkor is vallom, hogy nem teljesen normálisak, legalábbis a közlekedési szabályozást tekintve.Simán lehetne mindenhol 20-30 kmh-s többletet engedélyezni.És ne jöjjenek a biztonsággal, mert aki vezet az egyet ért velem, hogy ilyen alacsony (néhol kilométereken át csak 60 az engedett) sebességnél az ember egyszerűen elalszik, ami nagyságrenndel veszélyesebb, mint egy kis gyorshajtás...
De azért sikerült megérkezni Rovaniemibe.Megmondom őszintén, azt vártam, hogy majd mindenhol terelések, táblák, üdvözlő és tájékoztató feliratok lesznek, piros lámpáknál szórólap osztogatás, hogy az idegen látogatók könnyen megtalálják az eseményt.Erre sehol semmi, úgy kellett kérdezősködni!Hát normálisak ezek??Mint fentebb írtam, nem.Még jó, hogy kinéztem a jegybolt címét a netről, beütöttük a Győzikébe (a GPS vevő női hangon beszél, és mivel soxor hülyeségeket mond, így lett a korábbi Gizike névből Győzike.) Szerencsére kaptunk útbaigazítást, térképet; ki kellett menni a városból, már majdnem lemenni a térképről, de sikerült megtalálnunk.Ot kint már voltak UV-kabátos irányítóemberek, a parkolást könnyítendő.Kiszállás után észrevettük hogy egy lóversenypálya az ahová megérkeztünk. Viszont volt zárt , fűtött lelátó egy nagy épületben, wc-vel, kajáldával, sok ülőhellyel.Itt le is táboroztunk, Katám végig innen nézte az eseményeket, és nagyon értékelte, hogy közel van a klozet..  mint tudjuk, nőknél ez kiemelten kezelendő :D . Kb egy óra várakozás után érkezett meg a felvezetőautó, kirajzolva a verseny nyomvonalát.Gyakorlatilag 2 kör lett vezetve a pályából a lelátó előtt, de sok helyen a reklámtáblák zavarták a látványt.Az épület tövénél egy ugratót is kialakítottak, de volt előtte egy korlát is, úgy hogy az is csak "korlátozottan" látszott.
A felvezető után hamar jöttek is a sztár Citroenek, Soldo és Raikkonen, akkor még nem tudtuk, hogy a többiekhez képest milyen döbbenetes sebességfölénnyel, az ugratónál elég jól elemelkedve.Utánuk következett a szintén erős derékhad, köztük a két magyar egységgel, majd a veterán és különböző korosztályos versenyzők.Egy ideig bentről fotóztam, de aztán kijjebb mentem, gondolván csinálok, valami közelebbi helyről is fotókat.De előtte végig jártam a "boxutcát" is (ami épp a lelátó mögött vol kialakítva)  hátha látok valami érdekeset, például a magyar istállót.De sehol senki, semmi.Miután a lelátóépület előtt csináltam jó pár levegőbe emlkedős fotót a kocsikról, visszatértem melegedni.Kívül olyan kb -15-17 fok volt, nem volt tragikus, csak a kesztyűtlen kezem akart lefagyni, amivel a fényképezőt fogtam.Bent elmentünk kajálni, megdöbbenésemre kiváló, forró gulyáslevest lehetett kapni, nagyon jól esett.Kis pihenő után újra boxutca következett, ekkor már voltak autók is, megtaláltam a Raikkonenék bázisát is, bekukkoltam a fényképezővel egy lukon a sátorba, de nem voltak csak alkatrészek, gumik, szerszámok.Szerencsére kicsit később sikerült elkapni az egyik magyar autót(először elmentek mellettem hátulról, és hiába futottam utánuk, de másodszor eléjük állva nem volt esélyük meglógni), váltottunk pár szót, fotó is készült.Utána lecaplattam egészen a pálya nyomvonaláig, ahonnan kb 1-2 méterről lehetett fényképezni, volt pár kanyar is közvetlen közelben, de addigra már a nagy versenyzők elvonultak a pálya további szakaszaira.A záró autó után mindenki szedelőzködni kezdett, és kisváratva szinte kiürült az egész épület, parkoló, és a boxutcás sátrak is jórészt lebontódtak.Mi is elindultunk vissza a városba, hogy megtaláljuk a díjátadós ceremónia helyét. Persze  megint semmi tábla vagy egyéb információ, de nem volt nehéz dolgunk.Kis városnézés után pont időben érkeztünk, egész méretes tömeg gyűlt össze az emelvény előtt.Eddig az összes ralliverseny díjátadón, amit láttam tvben, mindenki az emelvényen állt meg az autóval, ezért ott kerestem jó fotózóhelyet.Itt persze sikerült bebukni (nem is én lennék, ha nem...) mert ezek az emelvényen túlhajtva, az előtt áltak meg.Igy nem tudtam értékelhető képeket csinálni, ráadásul az akkreditált fotósok szinte mindent eltakartak, szétvakuztak.
De a díjátadás után azért sikerült Raikkonent elkapnunk (egy szűkebb nézőcsoportnak), de a srác egy fotó erejéig maradt csak, ott nem fértem oda; majd elég hamar menekülőre fogta, befelé egy hotelbe.Sebaj, legalább a kocsiról készült pár fotó.Addig meg teljesen megállt az utcaforgalom is...
Nem sokkal később már uton voltunk hazafelé, már vezetni sem tudtam a fáradtságtól, asszonkám hajtott hazáig.A Tecsövön vannak már fent friss videók,meg lehet nézni, hallgatni a gépeket. A többi szöveg kommentként a képeknél.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszakonelunk.blog.hu/api/trackback/id/tr271717312

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Räikkönennek hála, jövőre is jár a mikulás | él a szarvas 2010.02.25. 06:06:50

Svéd rali, finn versenyző, kóbor szarvas... mindenki túlélte:1:01-nél... és még ki is röhögik:)  Két eredeti kommentet emelnék ki az f1csatornáról:Blista | 2010 02 24 | 23:08 A szarvasról le lehet kopni! Különben nem értem, hogy ha már b...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stefun626 2010.02.10. 12:58:15

Saját képek? Pityuhejj

romesz 2010.03.04. 01:43:41

most csak bejelentkezek, hogy tudd itt jartam. Visszajovok hamarosan olvagatni, remelem nem lesz nagyon hideg.
süti beállítások módosítása